Adv

Monday, March 24, 2014

Columbia Asia Hospital Puchong - 3rd check up

Pregnancy check up yang ketiga, doktor akan bagi keputusan blood test. Seperti biasa, rutin pertama ~ daftar, urine test, timbang berat, tengok tekanan darah dan jumpe doktor. Masalah aku hari ni, susah nak buang air kecik plak ms nak buat urine test..hihi.. Mungkin sebelum keluar rumah dah buang air kot. Masuk toilet, lepas tu keluar balik..hihihi.. Husband pun pegi beli air kat cafe, lepas tu aku minum banyak2.. Alhamdulillah, semua ok.

Sampai turn aku timbang berat, aku terkejut berat aku naik sampai 3 kilo..huhuhu.. Sekarang berat aku 59kg. Terkejut jugak, sbb minggu lepas naik 0.5kg je. Tp syukurlah, naik juga berat.. Bermaksud baby pun membesar dan maklumlah, selera makan maknya pun dah bertambah ok. Mase doktor panggil masuk, die terus review blood test result aku. Alhamdulillah, semua ok takde masalah. Cume doktor tegur, "Wah.. berat naik mendadak terus 3 kilo..". Aku panik, tanye doktor tu normal atau tak okay? Doktor cakap "Okay lah tu, total dalam 5 months pregnancy naik 3.5kg. Tp jangan every month naik 3kg plak tau".






Lepas tu, seperti biasa scan baby. Masa scan baby doktor tanye nak tau jantina tak. Kami jawab "bolehlah doktor..". Tak sampai 2 saat, doktor terus cakap "baby boy..". Kami terus ketawa sbb masing2 mcm dah agak dari mula..hihi.. Kali ni, nak tengok muke baby puas2, tak dapat plak sbb die lekapkan muke kat perut aku. So bile scan tak nampak sangat. Tapi bahagian penis die mmg nampak jelas..hihi.. Mmg sah baby boy! Kadang2, naluri sebagai ibu pun boleh tau die carry baby boy / baby girl. Walaubagaimanapun, kami bersyukur kami dikurniakan baby boy dan sihat walafiat. Check pun tak lame, sbb setakat ni Alhamdulillah tak de masalah. Sebelum keluar, doktor offer nak bagi lagi Pramilet. Aku terima je, sbb senang jugak, tak payah nak cari Obimin kat farmasi. Lepas tu, husband terus bayar bil.

Mase ni baby lasak sangat..sampai doktor tak dapat nak snap muke. Nampak angry bird die je..hihihi..
That's my boy!

Saje nak share, gambar setakat ni aku pregnant 21 minggu (5 bulan lebih). Alhamdulillah setakat ni aku masih aktif macam biase. Main pingpong, menari, ke hulu ke hilir mcm biase. Cume kadang2 tu adelah dah start sakit kaki bile berdiri lama. Salah duduk, start sakit pinggang plak. Masa ni tak rase baby bergerak lagi. Nak dekat 22 minggu baru terase baby bergerak2 especially pagi2. Malam2 husband pegang perut baby tak bergerak plak. huhu..


Tak menahan pantang minum coffee, 5 bulan lebih aku tak ambil coffee. Tapi hari ni ambil juga. Just hazelnut machiato je.. Lepas rindu..

So, since kami dah tahu kami bakal melahirkan baby boy, senanglah kerja kami nanti. Nak cari baju, nak cari nama, nak hias bilik baby, etc.. Awal2 dah tahu senang..

No comments:

Post a Comment